Otevření gastroprovozů pro očkované a lidi, kteří v posledních 180 dnech překonali onemocnění COVID-19, jej pomůže rozhýbat, ale je jen jedním z kroků. Nezbytností jsou jasné informace a jasně nastavené podmínky trávení dovolené na Slovensku. Uvedla to dnes Karolína Ducká, PR a mediální manažerka státní rozpočtové organizace Slovakia Travel.
Přiblížila, že cestovní ruch na Slovensku má za sebou další těžký rok. Podmínky příjezdového cestovního ruchu byly omezené a často nepředvídatelné, domácí a zahraniční cestovní ruch se vyvíjel rozdílně.
„Při zahraničním vidíme kontinuální propad od historicky nejsilnějšího roku 2019. Připisujeme to zejména nejasným podmínkám cestování na Slovensko. V roce 2021 jsme prakticky neměli zimní sezónu, proto jsem rád, že otevřením gastroprovozů se sezóna konečně rozhýbe,“ konstatoval Václav Mika, generální ředitel Slovakia Travel.
Změnit tento stav by v novém roce podle něj mohly jasné informace a intenzivní kampaň v zahraničí o tom, za jakých podmínek je možný příjezdový cestovní ruch, pokud tomu bude pandemická situace nakloněna. Stejně důležité pro přežití cestovního ruchu budou kompenzace za uplynulé zavření provozů a lockdown.
Domácí cestovní ruch v roce 2021 měl naopak z hlediska letní sezóny historicky nejlepší rok. „Z toho máme stále velkou radost. Od vzniku naší organizace v dubnu jsme se soustředili na to, abychom podpořili zájem Slováků o dovolenou v naší zemi. Naše kampaň byla plná faktů, přinášela tipy na letní dovolenou v nejsledovanějších formátech v rádiu, v televizi zda v online prostoru a vidíme, že zarezonovala. I u nás se stává trendem smart turismus, tedy přesun od masového turismu ke konkrétním destinacím a zážitkům. Tím se budeme řídit,“ řekl Mika.
Slovakia Travel podle jeho slov již spustila online kampaň na podporu zimní sezóny postavenou na sloganu „Dovolená na Slovensku, samé plusy“ a v sousedním Česku zve na slovenské lyžařské svahy lyžařka Petra Vlhová. „Věřím, že budou podmínky k tomu, abychom mohli kampaň naplno spustit nejen v Česku, ale také v Polsku a v Maďarsku. Turisté z těchto zemí jsou pro nás stále klíčoví, ale chceme se soustředit i na hosty z Rakouska a Německa,“ dodal. Mika.
V novém roce plánuje Slovakia Travel pokračovat v budování zahraničních zastoupení a vytěžit chce iz účasti na světové výstavě Expo 2021 v Dubaji, kde se Slovensko prezentuje jako země s trvale udržitelným turismem, který se stal globálním trendem.
Slovakia Travel je národní organizace na propagaci, podporu a rozvoj cestovního ruchu Slovenska na domácím a zahraničním trhu. Vznikla 1. dubna 2021 jako státní rozpočtová organizace.